Första dagarna på jobbet

I måndags var det dags för Levi att börja jobba. Endast 12 veckor gammal var han tvungen att börja förtjäna sitt levebröd genom att börja jobba heltid på Fastighetbyrån! :)
Han var så himla snäll så jag tror knappt det är sant. Han har varit på kontoret max 1 timme åt gången tidigare men accepterade 8 timmar utan problem! Han verkade helnöjd i sin hage och viftade glatt på svansen åt de kunder som kom in. Jag åkte på kundbesök i två timmar men han sa inte ett knysst under tiden jag var borta enligt mina kollegor, han bara gick och lade sig och sov. Men det jag är mest stolt över är nog ändå att han kissade och bajsade på gräsmattan utanför kontoret utan problem. Som sagt så har han bara kissat hemifrån 1 gång innan och det var på Bäckebol!

Hmmm det känns som om jag bara skryter om min perfekta lilla valp hela tiden så jag ska försöka rota fram något negativt också:

1. Min lilla "älskling" har börjat gräva mycket i mina rabatter vilket resulterat i att mina blommor blir färre och  färre för varje vecka (fast vem bryr sig om blommor :P)
2. Det produceras ofta en liten kisspöl inomhus på kvällarna under valprycket-tiden. (Men han är ju helt rumsren annars :P)
3. Matkonsumtionen är inte riktigt så stor som den borde vara enligt foderpåsen vilket gjort att matte numera fjäskar med en klick leverpastej i maten för att locka fram aptiten. (Det är han värd :P)
4. På kvällarna får man ibland ett rejält nyp i tårna när man sitter i TV-soffan om lillkillen tycker att man borde leka mer med honom. (TV är ju ändå inget som gynnar hälsan :P)
5. Om aptiten är mindre när det gäller torrfoder så är den desto större när det gäller småsten. Denna delikatess letas upp överallt i trädgården till mattes stora fasa. Hon jagar och plockar ur munnen så ofta det går men en del slinker nog ner också... ( Tja, när man är valp måste man ju smaka på allt :P)

Så då har vi tagit upp lite mindre smickrande saker så att jag inte behöver känna mig som världens skrytmåns!

Imorgon åker vi med Madelene, Elva och Sannie till veterinären för att få 12-veckors vaccineringen, vi hoppas att det går bra!

Här kommer ett par bilder från jobbet:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0