Fredag den 13:de, stackars Levi...




Levis första fredag den 13:de blev ingen rolig historia. För hans del levde dagen upp till sitt otäcka rykte och bringade otur!
På lunchen fick han promenera med mig och min kollega Jonas till en uteservering för att äta lunch. Vi sitter och äter och Levi ligger vid min fötter när han plötsligt börjar skrika helt hysteriskt. Det var inget gnäll utan han skrek som om någon höll på att ta livet av honom!!! Samtliga lunchgäster rycker till och slutar äta varpå de börjar stirra på oss och de undrar säkert om vi misshandlar valpen eller nåt.
Jag lyfter snabbt upp Levi men kan inte se vad det är för på honom. Jag känner  igenom kroppen på honom men känner inget konstigt men när jag ska öppna hans mun så blir han ännu mer hysterisk. Då inser jag att det är något där inne som gör väldigt ont! Jag lyckas bända upp munnen på honom men kan inte se något ovanligt. Jag blir mer och mer svettig och orolig och undrar vad som är fel samt hur jag ska få honom att lugna sig och sluta skrika. Men så ser jag plötsligt en liten brun sak som sticker ut under överläppen mitt fram på nosen. Det ser ut som en tagg men Levi vägrar låta mig röra munnen på honom. Jag håller fast honom och Jonas lyckas få tag i "taggen" och dra ut den. Då ser vi att det är en getinggadd!
Levi har antagligen fångat en geting under bordet och fått sig ett stick i tandköttet precis ovanför framtänderna. När vi fått bort taggen lugnade han sig men stod och skakade i hela kroppen. Jag tog upp honom i famnen och efter en stund lugnade han sig, vi avslutade lunchen med att han fick smaka på min pannbiff och sedan verkade han ha glömt incidenten. Matte däremot fick inte ner många tuggor och hjärtat satt i halsgroppen i säkert en timme efteråt. Usch vad rädd jag blev! Som tur var så slutade det hela lyckligt och hans mun svullnade inte upp!



På vår kvällspromenad hände ytterligare en incident. Denna var dock av det komiska slaget. Vi promenerade på en skogsväg när vi kom till en liten bäck, och då menar jag verkligen liten typ 30 cm bred! Eftersom Levi varje dag demonstrerar att han är duktig på att hoppa långt genom att flyga över mitt trädgårdsland så tänkte jag att jag ska inte pjoska och lyfta över honom uten han får hoppa själv. Jag hoppar först och vänder mig om. Levi går fram till bäcken och tittar misstänksamt på den, den är ganska djup och vattnet porlar ordentligt. Han vänder och går tillbaka och tar sats medan matte hejar på med glada tillrop! Han sätter full fart och är snart framme vid bäcken, där gör han dock felet som han gjorde när han var riktigt liten och skulle hoppa upp på ett trappsteg, han hoppar uppåt istället för framåt! Detta resulterar i att endast framdelen når över till andra sidan, medan rumpan landar i vattnet med ett jätteplask! Matte kan inte hålla sig för skratt men fiskar snabbt upp honom och känner sig lite skyldig. Levi ser ganska moloken ut över det iskalla rumpbadet men glömmer det snabbt när vi leker lite. Sedan är det bara att traska hem och ta fram hårblåsen...

Ja det var Levis första fredag den 13:de! Nästa gång denna hemska dag inträffar så ska vi nog hålla oss hemma tror jag... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0